CITRIX XenApp Lifecycle en Support

Citrix heeft, net als Microsoft, enige tijd geleden een andere product release en support kalender geïntroduceerd. In de kern houdt dit in dat er vaker nieuwe releases zijn van een product en dat de support daarop is aangepast. Er wordt nu gewerkt met Current Releases (CR) die ongeveer vier keer per jaar uitkomen en dan voor een periode van 6 maanden worden onderhouden. Een CR versie ontvangt verder gedurende 18 maanden technische ondersteuning.

Citrix Release

Het effect van dit release regime is dat klanten veelvuldiger te maken zullen hebben met updates van de software. Ergens zijn we dit ook wel gewend, want ook onze apps op telefoons en andere devices ontvangen heel frequent updates.

Long Term Service Release (LTSR)
De LTSR is de uitzondering op de bovenstaande regel, want deze release wordt gedurende 5 jaar door Citrix ondersteund. Gedurende die periode vraagt Citrix klanten om Cumulative Updates toe te passen.

Citrix LTSR

XenApp 6.5 End Of Life per 30 juni 2018!
XenApp 6.5 ontvangt vanaf juli 2018 geen technische support meer en Citrix zal ook geen updates meer uitbrengen voor deze versie. Het hoeft weinig uitleg dat dit in deze tijd grote risico’s met zich meebrengt, risico’s die de meeste organisaties zullen willen voorkomen.
De stap van XenApp 6.5 naar versie 7.x betekent een overgang naar nieuwere Citrix architectuur, van Independent Management Architecture (IMA) naar FlexCast Management Architecture (FMA). Platani heeft al veel klanten geholpen bij deze overstap en legt u graag uit hoe wij deze stap met u kunnen zetten.

Adres

Platani
Lange Dreef 11a
4131 NJ Vianen


Contactgegevens

Algemeen

030 - 303 1338

Managed Services

085 - 489 92 99

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Platani.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken, en je te informeren over het gebruik daarvan op de site. Platani.nl gebruikt cookies, JavaScript en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden: het optimaliseren van de website de integratie van social media het verzamelen en analyseren van statistieken het gebruik, beheer en gericht kunnen tonen van advertenties en het vaststellen van de goede werking hiervan Voor een aantal van bovenstaande punten is het vastleggen van bezoekersgedrag noodzakelijk.

Sluiten