Kennis is macht!

Op een eenvoudige manier toegang krijgen tot de juiste informatie op het moment dat jij dat wilt. Dat willen we toch allemaal? Office 365 biedt ongekend veel mogelijkheden maar met een extra product – Knowledge Centre – kun je alle belangrijke basisinformatie voor jouw bedrijf nu gestructureerd opslaan zodat de juiste versie met een simpele druk op de knop voor iedereen beschikbaar is.

Mail gebruik je allang niet meer om je documenten te delen. Je stuurt uiteraard een URL in plaats van de bijlage. Niets nieuws onder de zon. Op deze manier verwijs je naar de (centrale) bron in Office 365 en weet je dus zeker dat de ontvanger naar de juiste (versie van de) informatie kijkt. Veelal wordt een en ander opgeslagen als een Microsoft Word bestand in Office 365. Dit vind je uiteraard terug met je search. Vervolgens moet je in het bestand zelf echter op zoek naar het specifieke deel dat voor jou relevant is. Niet echt handig voor gebruikers.

Gestructureerd!

Het product is in eerste instantie interessant voor de opslag van content zoals o.a. handleidingen, procedures, handboeken, QRC’s, FAQ’s en Issue’s. Alle informatie die gestructureerd opgeslagen moet worden en waarvan je als gebruiker zeker moet weten dat dit de laatste en dus correcte versie is. Wij bieden 4 categorieën aan in ons Knowledge Centre. De startpagina van het Knowledge Centre is gepersonaliseerd en kan op basis van rechten worden aangepast voor de gebruiker. Ten slotte kun je het Knowledge Centre klant specifiek inrichten en dit ook deze met deze klant delen.

Hoe werkt het?

Nadat de software is geïnstalleerd, kun je hier zelf de gewenste content in onderbrengen. De redacteuren die content plaatsen, hebben net zoveel werk als voorheen. Het grote voordeel openbaart zich bij de doelgroep waarvoor de content wordt geschreven. De content is nu op een super handige manier geïndexeerd, dus specifiek vindbaar. Bij handleidingen, procedures en handboeken worden automatisch inhoudsopgaves gegenereerd. Tevens kun je bij alle onderdelen van het Knowledge Centre, indien gewenst, bestanden omzetten naar PDF en dus printen. Ten slotte kun je de verschillen tussen de gepubliceerde content en de aanpassingen simpel inzichtelijk maken. Je hoeft dus, als verantwoordelijke voor de content, niet alles door te spitten maar kunt je concentreren op de verschillen.

Voordelen

De belangrijkste voordelen van Knowledge Centre:

– Als je de content bewerkt, heb je inzicht in de verschillen tussen ‘gepubliceerd’ en ‘onder bewerking’. De wijzigen zijn dus heel snel inzichtelijk te maken voordat je publiceert naar een volgende versie.
– De doelgroep waarvoor de content is gemaakt, kan het eenvoudig vinden en weet zeker dat dit de juiste versie is.
– De informatie is makkelijk doorzoekbaar, doordat deze is opgedeeld in kleinere blokken.
– De content is direct in de juiste huisstijl te downloaden naar PDF en dus te printen.
– Het gebruiksgemak is groot, medewerkers worden in staat gesteld om sneller en efficiënter te werken. Doordat ze automatisch toegang krijgen tot de juiste kennis, is de kans op fouten als gevolg van niet kloppende informatie bovendien een stuk kleiner.

Knowledge Centre is ontwikkeld door Like-IT in samenwerking met Platani. Wil je er meer over weten? Neem dan vooral contact met ons op.

Adres

Platani
Lange Dreef 11a
4131 NJ Vianen


Contactgegevens

030 – 303 1338

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Platani.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken, en je te informeren over het gebruik daarvan op de site. Platani.nl gebruikt cookies, JavaScript en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden: het optimaliseren van de website de integratie van social media het verzamelen en analyseren van statistieken het gebruik, beheer en gericht kunnen tonen van advertenties en het vaststellen van de goede werking hiervan Voor een aantal van bovenstaande punten is het vastleggen van bezoekersgedrag noodzakelijk.

Sluiten